سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/7/23
11:8 عصر

دو قسمت مختارنامه!

بدست قصر شیرین در دسته دست نوشت های اجتماعی، مختارنامه

بسم الله

مختار، سرباز خوبی برای امیرش نبود و سردار خوبی هم، برای امامش نبود. مختار، مردِ جهاد نبود. مختار، مردِ سرکوب بود. تا اینجا برداشتم این است که مختار، خودش، امیرِ خودش بود و البته در ایمانش هم صاف و زلال نبود. گاهی از ولی و امامش، عقب تر بود؛ مثلا در هنگام جنگ امام حسن علیه السلام با معاوبه امام را همراهی نکرد. و گاهی از امامش، جلوتر بود؛ مثلا در همان قضیه معروفِ قیامِ مختار، که در این زمان هم از امام زمانش، حضرت امام سجاد علیه السلام، جلو تر رفت.

مختار، برای من و تو الگوی مناسبی نیست. الگوی ما ابوذر راستگو است. الگوی ما اویس قرنی است. الگوی ما عمار یاسر است. الگوی ما، مالک اشتر است. مختار هم درس عبرتی برای ماست؛ همانطور که تلحه و زبیر عبرت هستند.

پی نوشت:
منتظر سریال مختارنامه بودیم. اما در همان قسمت اول یخ کردیم آن زمان که آنخماهو!! در توضیحات اولیه در شروع قسمت اول سریال، حضرت امام علی علیه اسلام، جانشین برحق پیغمبر صلی الله علیه و امام اول را خلیفه چهارم خطاب کرد. جناب آقای میرباقری و دست اندرکاران ساخت سریال، آیا فیلم و سریال را برای نشان دادن حقیقت ها می سازیم یا برای خوش آمد تعداد بیشتری از مخاطبان؟؟؟ جهت اطلاع می گویم ، امام علی علیه السلام، سید الوصیین و امام اول و اولین جانشین برحق پیامبر هستند. لطفا این قسمت از توضیحات شروع سریال را تصحیح کنید تا حضرتش از شما خوشنود باشند. شما دیگر در مظلومیت علی (ع) نقشی ایفا نکنید.