• وبلاگ : قصر شيــرين
  • يادداشت : انتخاب همسر و طيفي از دختران مجرد
  • نظرات : 3 خصوصي ، 20 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام عليکم
    دو نکته ي اساسي :
    1- متاسفانه نگرش ها عوض شده و به ازدواج به ديد تکميل دين نگاه نمي شود . مرحوم استاد حضرت سيد محمد حسن آقاي قاضي فرزند آيت الله سيد علي آقاي قاضي ( عارف کل ) حديثي را از پيامبر نقل فرمودند که : هرکس ازدواج کند دو سوم دينش را تکميل کرده است.
    اول فکر کردم در بيان دچار اشتباه شدند . اما بعد در احاديث ، اين حديث را معتبرتر از حديث معروف ( نصف دينه ) يافتم .
    چند در صد جوان هاي امروز با جان و دل به اين فرمايش ، معتقدند ؟
    و چه شده که معتقد نيستند ؟
    و چرا نمي خواهند باشند ؟
    انکار نکنيم که سن ازدواج در کشور ما نسبت به 35 سال قبل بالاتر رفته و بر اساس آمار سازمان ملي جوان با تاسف فراوان ( در خوش بينانه ترين حالات )طلاق 29% افزايش داشته است ؟
    اما 35 سال قبل کجا / الان کجا ؟
    اوج تبليغات ديني و مجالس در حوزه ي دين و معرفت در زمان ما کجا و 35 سال قبل کجا ؟
    فقط در زمان 8 سال دفاع مقدس ، ايران مدينه ي فاضله بود و اما بعد از جنگ و سازندگي ها و .... لا اقل در همين يک مورد ، بايد اعتراف کنيم به شهادت آمار ، از ارزش هاي ديني فاصله
    گرفته ايم ؟
    چرا ؟
    2 - وقتي امنيت اخلاقي جامعه زير سوال باشد و از طرفي امکان ازدواج و زندگي متوسط ، فراهم نباشد و يا . . . امنيت فرهنگي اي وجود نخواهد داشت و وقتي امنيت فرهنگي نباشد ، امنيت اخلاقي نيست ( که اين يک قضيه ي دوشرطي است )

    پاسخ

    سم الله...و عليکم السلام......بله فرمايشتون درسته....مهمترين دلايل عقب افتادن ازدواج ها چند مورد است: اولا نسبت به 35 سال قبل دنيا از نظر خيا و عفاف انساني زيرورو شده و در تمام جهان زن و مرد را برهنگي فراگرفته و اين روي فيلم ها و عکس ها و مجلات و ساير ابزارهاي فرهنگي و رسانه هاي جمعي اثر گذاشته و به همين دليل کلا در برخي کشورها اصل آسماني ازدواج از بين رفته و در برخي ديگر مانند کشور ما سن ازدواج بالا رفته و يا آمار طلاق زياد شده....البته طلاق به مسائل ديگري هم بر مي گردد که الان محل بحث نيست...مورد ديگر شرايط فرهنگي اجتماعي جامعه و تبليغات رسانه اي دولت مردان بود که در يک برهه خاص (76 تا 84) جوانان را بي بند و بار رو به بي قيدي به تشکيل خانواده مي برد که الحمدلله اگرچه ضربه هاي بدي خورديم ولي موفق به اعمال کامل و جا انداختن اين موضوع نشدند....و اين قصه سر دراز دارد و واقعا جاي کار و ريشه يابي....