سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/2/22
1:9 عصر

زنان و دفاع از خود در جنگ درون شهری

بدست قصر شیرین در دسته دست نوشت های سیاسی، لزوم یادگیری دفاع در جنگ درون شهری توسط زنان در دوارن صلح

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند در قرآن در سوره مبارکه ی نساء می فرماید:

و اذا ضربتم فی الارض و لیس علیکم جناح ان تقصروا من الصلوة ان خفتم ان یفتنکم الذین کفروا ان الکافرین کانوا لکم عدوا مبینا(101) هنگامی که سفر می کنید گناهی بر شما نیست که نماز را کوتاه کنید اگر از فتنه کافران بترسید زیرا کافران برای شما دشمن آشکاری هستند.


واذا کنت فیهم فاقمت لهم الصلوة فلتقم طائفة منهم معک ولیاخذوا اسلحتهم فاذا سجدوا فلیکونوا من ورائکم ولتات طائفة اخری لم یصلوا فلیصلوا معک ولیاخذوا حذرهم و اسلحتهم و امتعتکم فیمیلون علیکم میلة واحدة ولاجناح علیکم ان کان بکم اذی من مطر اوکنتم مرضی ان تضعوا اسلحتکم و خذوا حذرکم ان الله اعد للکافرین عذابا مهینا (102) و هنگامی که در میان آنها باشی و (در میدان جنگ) برای آنها نماز را برپا کنی باید دسته ای از آنها با تو (به نماز) برخیزند و هنگامی که سجده کردند (ونماز را به پایان رساندند) باید به پشت سر شما(به میدان نبرد) بروند و آن دسته دیگر که نماز نخوانده اند (و مشغول پیکار بوده اند) بیایند و با تو نماز بخوانند. آنها باید وسائل دفاعی و سلاح هایشان را (در حال نماز) با خود حمل کنند (زیرا) کافران آرزو دارند که شما از سلاح ها و متاعهای خود غافل شوید و یکباره به شما هجوم آورند. و اگر از باران ناراحتید یا بیمار (ومجروح) هستید مانعی ندارد که سلاح های خود را بر زمین بگذارید ولی وسائل دفاعی (مانند زره و خود) را با خور بردارید. خداوند عذاب خوارکننده ای برای کافران فراهم ساخته است.

دیشب در اخبار صحبت از این بود که نیروهای ضاله امارات و سعودی به چند مدرسه دخترانه در بحرین، یورش برده اند و پس از ضرب و شتم دانش آموزان و معلمان، عده ای از دانش آموزان را با خود برده اند. و من انگشت به دندان ماندم که در آن شرایط بحرانی و سخت نابرابر جنگی، چطور فرزندان بحرینی ها به مدرسه می روند و آن هم دخترانشان با وجود آن ظلم و تجاوز آشکار نیروهای کافر سعودی و اماراتی به مدرسه رفته اند. واقعا درس خواندن برای چیست؟ آیا آنقدر مهم است که در ان شرایط این ها نباید مدرسه رفتن را رها کنند؟

خداوند در قرآن می فرماید سلاح هایتان را در وقت جنگ حتی هنگام نماز بر زمین نگذارید. آنوقت این چه بساطی است که اینها علم کرده اند؟ هر کدام از این دختران از سن 12 سال به بالا، می توانند یک نیروی رزمنده باشند. هر خانه که یک دیوارش را خراب کند و از سنگ ها به عنوان سلاح استفاده کند حداقلش این است که به خاک و خون کشیده می شوند در جنگی نابرابر کما اینکه الانم همین بساط هست. اما لاقل شرف و حرمت و عزتشان را حفظ می کنند. در روزها و هفته های اولیه جنگ قبول داریم که حمله و هجوم به خانه ها و بردن زنان هیچ شرایط دفاعی نداشت. اما الان پس ازگذشت چند ماه آیا جوانان بحرینی نباید چاره ای برای دفاع اندیشیده باشند؟ آیا نباید رعبی در دل دشمن بیاندازند؟ آیا واقعا مدرسه و دانشگاه آنقدر مهم است که دخترانشان را روانه کنند تا دشمن از روی هر هوی و هوس و ظلم و  عدوانی به گروه زنان حمله ببرد؟

لزوم یادگیری جنگ شهری توسط زنان، و تاکیدی که بر روی آن در زمان صلح است به همین دلیل است که اگر دشمنی غلطی کرد و وارد مرزهای کشور شد زنان هم بدانند و بتوانند از خود دفاع کنند و به جای اینکه بدون هیچ عکس العمل و دفاعی قلع و قمح بشوند لاقل رعبی در دل دشمن بیاندازند و مقاومت بکنند و از حریم خود و شهر دفاع بکنند و البته مردان که بی غیرت و بی جرات و بی فکر باشند از زنان هم نمی توان انتظاری داشت. در هر صورت دعا می کنیم که کسی، عده ای و یا گروهی به گوش جوانان بحرین لاقل گزینه های دفاع کردن و رعب در دل دشمن انداختن را برساند تا سلاح های سرد خود را لاقل به دست بگیرند و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.