سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/4/27
6:37 عصر

طرح مبارزه با بدحجابی و نحوه اجرای آن

بدست قصر شیرین در دسته دست نوشت های اجتماعی، طرح مبارزه با بدحجابی و نیروی انتظامی

بسم الله
در خیابان شهید باهنر  بودم که دیدم یک سری پلیس مرد که همگی یک فرم بودند با کلاه کج و صورت بدون محاسن، در یک جای خیابان که عرض آن موقتا کمتر می شد داخل ماشین ها را نگاه می کردند و ماشین هایی که زن های بدحجاب سرنشینش بودند را نگه می داشتند. چند لحظه ای که ما آنجا ایستاده بودیم جالب این بود که فقط ماشین هایی را که هم راننده و هم سرنشین زن بود نگه می داشتند.
من روی اصل طرح مبارزه با بدحجابی حرفی ندارم و اتفاقا بسیار لازم و واجب است. اما روی نحوه اجرای طرح و چگونگی مبارزه با بدحجابی اعتراض دارم. اینکه پلیس زن همراهشان نبود از یک نظر خوب بود.  از این نظر که فرم پلیس های مؤنث، چادر است و اگر این زنان با این فرم اگر چه به عنوان پلیس،  زنان بدحجاب را جریمه کنند به نظر من بین زنان تفرقه ایجاد می کند. این طرز برخورد نه تنها تأثیر مثبتی ندارد بلکه اثر منفی هم دارد. در همان خیابان شهید باهنر زنی داشت از خیابان رد می شد مرا که دید روسری اش را جلوتر آورد. به نظر من همین چادری که یک زن سر می کند خودش وسیله امر به معروف اوست و دیگر زنان که در کوچه و خیابان او را می بینند یاد خدا و امر او در مورد رعایت حجاب موردِ نظرِ خدا می افتند و همین کفایت می کند.
اما مورد دیگری که محل اشکال است این بود که خب اگر این طرح، طرح مبارزه با بدحجابی است پس چرا از پایه و اساس خودش با آیات قرآن که در مورد پوشش و حجاب آمده است، متناقض است؟ مگر ما در قرآن نداریم که قُل لِلمُؤمِنون یَغضُوا اَبصارَهُم (به مردان مؤمن بگو که چشم خود را از نامحرم بپوشانند...سوره مبارکه نور). وقتی که آن پلیس های جوان طبق طرحی که برایشان بخشنامه شده باید داخل ماشین ها را نگاه کنند و بعد از مشاهده زن بدحجاب آنقدر دقیق شوند که بتوانند شمارش تخلفات او را اعم از لاک ناخن، موی رنگ و مِش شده، رنگ مانتو، تنگ بودن مانتو و رنگ پوست که آیا طبیعی است یا نه سولاریوم شده!!! ببینند تا بتوانند در برگ های جریمه مخصوص ن زن بدحجاب را جریمه کنند، آیا این مردان جوان در حفظ ایمان خود سالم خواهند ماند؟ آیا این است عمل به آیه  قُل لِلمُؤمِنون یَغضُوا اَبصارَهُم ؟؟؟
در قرآن در سوره مبارکه بقرة خداوند می فرماید: اَتأمُرونَ الناسَ بالبرِّ وَ تَنسَونَ اَنفُسَکُم وَ اَنتُم تَتلونَ الکِتاب اَفَلا تَعقِلون (آیا امر می کنید مردم را به نیکی و فراموش می کنید خودتان را در حالی که کتاب را می خوانید، آیا پس فکر نمی کنید؟)
برای امر به معروف و نهی از منکر که خداوند در قرآن می فرماید عده ای باید به این امر به بپردازند باید اندیشید و نباید گروه جوان دیگری را به تباهی کشانید برای هدایت گروهی دیگر. دلم برای آن مردان جوان سوخت که باید برای انجام وظیفه خود اینقدر چشم خود را به گناه آلوده کنند. و دلم برای این انقلاب به درد آمد که برای طرح مبارزه با بدحجابی هم به خاکی میزنیم.
پی نوشت: 
*طرح کلی بنر وبلاگ از خودم بود. از
مریم عزیزم که بنر را طراحی کرد سپاسگزارم و همچنین از دو عزیزی که یکی اصل عکس را در اختیارم قرار داد و دیگری زحمت نصب بنر را کشید تشکر میکنم که معصوم فرمود : مَن لَم یَشکُرُ المَخلوق لَم یَشکُرُ الخالِق( کسی که از بندگان خدا تشکر نکند از خدا هم تشکر نخواهد کرد).
*در پست بعدی طرح و نظرات شخصی خودم را درباره ی نحوه مبارزه با بدحجابی مطرح خواهم کرد.