• وبلاگ : قصر شيــرين
  • يادداشت : فاصله سني مناسب براي ازدواج:هرچه بيشتر، بهتر!!!!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مريم 
    من با هر دو بزرگواران موافقم،چون هر کدوم داريد از يه ديد جدا به قضيه نگاه مي کنيد،خانم طباطبايي محترم تمام حرفايي که زديد درست ولي يه پي نوشت به پستتون اينکه فاصله سني ملاکي براي تفاهم متقابل نيس،نمونش حضرت علي و فاطمه که 11 سال و حضرت محمد(ص)و خديجه که 18 سال فاصله سني داشتنو همديگرو درک مي کردن،در عوض داريم کسانيو که فاصله سني استاندارد 3 - 7 سال دارن ولي به اندازه يه دنيابا هم فاصله دارن.
    پاسخ

    فاصله سني استاندارد!! استاندارد از نظر کي؟ گواهينامه ايزو 2009 هم داره؟!!
    + جوياي حقيقت 
    گر اختلاف سنين محل اصرار مجربين طرفين ازدواج است،نه به خاطر اهداف و اغراض قدرت جويانه يا خدايي ناکرده مستبدانه است،بلکه از روي تجربه و شناخت اصيل و کامل مجربين بر روحيات و کليات شخصيت پسر و دختر در سنين مختلف است.ناجوانمردانه است اگر دلسوزي و توجه آن عزيزان به اين مهم و اهم را به اغراض دون و ظالمانه و استبدادگرايانه تفسير کنيم.
    پاسخ

    دلسوزي بسيار خوب است اما نه وقتي كه از روي عدم آگاهي و يا تفكر ناصحيح باشد. چيزي كه الان در اجتماع و در جو عده اي از خانواده هاي مذهبي قابل توجه است اين است كه درك مساله فاصله سني زوجين در ازدواج در بين اين صنف مبناي شرعي و علمي ندارد. مطرح شدن اين بحث توسط من هم فقط براي اين است كه نسل جوان تر لااقل لحظه اي هم كه شده فكر و انديشه كند و راه صحيح را براي زندگي خود و نسل بعد از خود برگزيند.
    اين مسئله اي که عرض کردم به اجمال،نظريات من حقير نيست،بلکه مويدات روانشناسان و جامعه شناسان -اعم از اسلامي و غير اسلامي-است که آشنا به فرهنگ اين مرز و بوم اند.
    سرکار خانم طباطبايي،حضرتعالي به عنوان يک خانم مستحضريد که در ازدواج،دختر خانم به دنبال تکيه گاه مي گردد،نه به دنبال کودکي براي تربيت کردنش.امروزه در اثر شهوت پرستي و نفس مداري افراطي،جوانان تا سنين 24 يا 25 اصولا طرح و برنامه اي براي زندگي شان ندارند و در حيرتي عميق از حيث نظري و عملي به سر مي برند.وقتي از نقشه شان براي باقي سالهاي عمرشان مي پرسيم،شيوه ي لا ادري گري اتخاذ مي کنند.اين مذکور اخير موجب تاسف و غم گساري است،اما در هر شرايطي بايد به واقعيات -اگرچه تلخ وجانکاه-توجه داشت و طرح عمر را بر اساس آن ريخت.
    پاسخ

    اين پست برگرفته است از صحبت هاي روانشناسان و جامعه شناساني چون دكتر فرداد زرگري، دكتر افروز، حاج آقاي دهنوي و خيلي افراد صاحب نظر ديگر در اين بحث. بقيه صحيت هاتونم غير مرتبط بود.!
    همونطور که مستحضريد دختر خانم ها سالها زودتر از آقا پسر ها به بلوغ مي رسند،چه از نظر جنسي،و چه از نظر فکري.طرز فکر و شيوه ي جهان بيني يک دختر ده ساله يا يازده ساله فقط با يک آقا پسر 16 17 ساله قابل قياس است.اصولا دختر ها در سنين پائين چنان به مسائل مهم زندگي توجه نشان مي دهند که تعجب اطرافيان را برمي انگيزد.بحث پيرامون ازدواج و شوهر داري و شغل همسر و مسائلي کلان از اين دست توسط دختر هاي کم سن و سال مرسوم است.
    سرکارخانم طباطبايي،چنين مسائلي به ندرت در سنين 20 تا 21 ذهن آقا پسر ها رو درگير خودش مي کند و بعضا از اين سنين نيز تجاوز مي کند.اگر اختلاف سن پسر و دختر در ازدواج مورد تاکيد است،به خاطر اين تفاوت در بلوغ فکري است،اگرچه مسائل ديگر نيز در اين امر موثرند.
    پاسخ

    صحبت هاتون كاملا نقطه نظرات شخصي است. حداقل مطمئنم كه در كلان شهرها اينگونه نيست.
    سلام بر خانم طباطبايي
    بحث خوبي بود که مطرح فرموديد،اما در خصوص لزوم اختلاف سني آقا و خانم در ازدواج شما فقط به بحث شکسته شدن و بحث جنسي اشاره کرديد،در حالي که اين موضوع همونطور که خودتان نيز فرموديد در درجه ي پائيني از اهميت واقع است و البته بي اهميت هم نيست.اما آنچه تقريبا تمامي روانشناسان امروزي که با فرهنگ و آداب ملت ما آشنايند بر آن تاکيد دارند،بحث تفاهم فکري و تساهل درک متقابل بين سنين مختلف در آقايان و خانم ها است.

    پاسخ

    سلام عليكم...بحث تفاهم فكري و درك متقابل طرفين ربطي به اين پست ندارد. اين پست فقط بحث فاصله سني سواي توجه به معيارهاي حياتي در انتخاب همسر، را مورد بررسي قرار مي دهد.